Varovania na cigaretách majú opačný účinok

Autor: Martina Verešová | 14.8.2012 o 22:49 | (upravené 14.8.2012 o 22:55) Karma článku: 6,87 | Prečítané:  1528x

Martin Lindström, marketingový poradca, si všimol zaujímavý paradox. Varovania, ktoré by mali byť výstrahou, po čase začnú fungovať ako spúšťač túžby po cigarete.

Lindström pri výskume zistil, že keď si fajčiar prečíta varovanie na krabičke, nastane najvyššia aktivácia v časti mozgu, ktorá má na starosti aj oblasť túžby a potešenia.

Kto pozná princíp Pavlovových pokusov so psami, začína tušiť, prečo sa spojilo varovanie s pozitívnymi emóciami. Princíp: človek sa pozrie sa na varovanie, zapáli si a cíti sa dobre. Pri každej cigarete sa to opakuje. Postupne sa varovanie na krabičke spojí s príjemným pocitom.

Riešenie problému by bolo prerušiť spojenie ,,fajčenie poškodzuje zdravie - cítim sa dobre". Na prerušenie tejto stopy treba neustále meniť formát varovania. Striedať obrázky, texty, farby, niekedy nedať na krabičku nič. Úprimne, neverím, že výrobcovia, či politici by zaviedli takéto zmeny, pretože...

Správanie (nielen fajčiarov) je často iracionálne.

 

 

Na záver oddychová hra: kto vie správne ,,vycvičiť´´ napodmieňovať Pavlovovho psa.

 

http://www.nobelprize.org/educational/medicine/pavlov/index.html
dokument na čt2, ktorého názov som zabudla
http://www.sciencedaily.com/releases/2004/10/041027141507.htm

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre deti milionárov: Neukazujú len svoje bohatstvo, ale to, ako žijú

Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí JURAJ IVAN.

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky?

SVET

Zomrel český hudobník Radim Hladík, založil skupinu Blue Effect

Postupne sa prepracoval k vlastnej tvorbe.


Už ste čítali?